独自のファンタジースポーツサイトを開始する方法
ブログテーマ[ファンタジースポーツの歴史]|Fantasy Professorのブログ
ドットコム時代
ファンタジースポーツがインターネットのドットコムブームで火がついた一方で、時代の寵児であった多くのインターネット関連企業が破たんした2001年のように乱気流の時代もありました。ファンボール・ドットコムは2001年に破綻しました。(同じ2001年に再興するのですが)ロトニュース・ドットコムの親会社、ブロードバンドスポーツも2001年に破綻しました。その後その会社もロトワイヤー・ドットコムとして再興します。
ビジネスモデルもまた様々なものがありました。ロトニュース・ドットコムはネットでの最初の無料のコミッショナーサービスを1998年に立ち上げました。このサービスはすぐに最大のリーグマネジメントサービスとなりました。ヤフー・ドットコムは1999年にメジャーなメディア会社として最初に無料のファン タジーゲームを提供しました。激化する競争のため、$300もの課金をしていたコミッショナー・ドットコムは、2000年にまずフットボールからコミッショナーサービスを無料にしました。
トップ10はほとんどのスポーツをプレイ2年後にはトレンドは逆転します。スポーツラインはコミッショナーサービスを有料モデルに戻し、これは今日まで続いています。ザ・ハドル・ドットコムは1997年から無料でしたが,情報に課金することを始めました。ロト・ワイヤー・ドットコムも2001年に無料モデルから有料モデルに回帰しました。
経済環境が不安定だったにも関わらず、ファンタジースポーツはポピュラーな趣味となり始めました。例えば2002年には、NFLの市場調査の結果、調査対象の内の一般の男性は1週間に6.6時間NFLをテレビで観戦するが、調査対象のファンタジープレーヤーは8.4時間NFLをテレビ観戦することがわかったのです。 NFLのシニア・バイス・プレジデントのクリス・ルッソは「初めてファンタジースポーツがテレビ観戦を促進させることを示すことができるようになった」と語りました。NFLは初めて現役選手を使って、ファンタジーフットボールのためのTV広告を始めたのです。以前はファンタジースポーツはプロのスポーツリーグからは否定的な目で見られていました。ファンタジースポーツは成長を続け、2003年のFSTA(ファンタジースポーツトレーディングアソシエーション)の調査によると、1500万人もの人がファンタジーフットボールで遊び、平均年$150をこの趣味に費やしており、産業として15億ドル(約1,600億円)産業になっていました。
以下Wikipediaの原文
トップ10の最も大きな大学のスタジアム
Dotcom era
While fantasy sports were fueled by the dot-com boom of the Internet, there was a turbulent period when many of the high-flying Internet companies of the era crashed in 2001. Fanball.com went bankrupt in 2001[23] (later to re-emerge in 2001). RotoNews.com's parent company, Broadband Sports , went belly up in 2001. The company would re-emerge as RotoWire.com .
There were also wide variations on business models. RotoNews.com launched the Web's first free commissioner service in 1998, quickly becoming the largest league management service.[24] Yahoo.com became the first major media company to offer games for free in 1999. Due to the rising competition, Commissioner.com, which had charged as much as $300, offered its commissioner services for free starting with football in 2000.
Two years later the trend reversed. Sportsline moved back to a pay model for commissioner services[25] (which it largely still has today). TheHuddle.com, a free site since 1997, started to charge for information.[26] RotoWire.com moved from a free model to a pay model in 2001 as well.[27]
Despite the economic instability, fantasy sports started to become a mainstream hobby. In 2002, the NFL found that average male surveyed, for example, spent 6.6 hours a week watching the NFL on TV; fantasy players surveyed said they watched 8.4 hours of NFL per week.[28] "This is the first time we've been able to demonstrate specifically that fantasy play drives TV viewing," said Chris Russo, the NFL's senior vice president. The NFL began running promotional television ads for fantasy football featuring current players for the first time. Previously fantasy sports had largely been seen in a negative light by the major sports leagues.
Fantasy sports continued to grow with a 2003 FSTA survey showing 15 million people playing fantasy football and spending about $150 a year on average, making it a $1.5 billion industry. [29]
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